Popularne na rynku

Silnik Mitsubishi 1.6 MIVEC 117KM 4A92

36238
Silnik Mitsubishi 1.6 MIVEC 117KM 4A92

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen

Silnik Mitsubishi 1.6 16V MIVEC  o mocy 117KM z momentem obrotowym 154Nm przy 4000obr/min znany z Mitsubishi Lancera, ASX a także Citroena C4 Aircross. Jednostka bardzo trwała, nie przysparzająca większych problemów użytkownikom.Silnik 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu (Mivec),dwoma walkami rozrządu i układem wtryskowym- wielopunktowym.Silnik o groźnie brzmiącej nazwie MIVEC niestety nie przekłada się na sportowy charakter,jest ospały i żeby wykrzesać z niego moc jesteśmy zmuszeni na mocne wciśniecie gazu.W mieście auto spisuje się nader dobrze, niestety już na trasie nie jest tak dobrze, silnik potrzebuje mocy i musimy go wkręcić na wyższe obroty przez co staje się głośny.Elastyczność nie jest jego atutem i trzeba pamiętać ze przy wyprzedzaniu musimy zredukować na niższy bieg !!!Po za tymi mankamentami silnik spisuje się dobrze jest w miarę oszczędny i co najważniejsze przy odpowiednim użytkowaniu praktycznie bezawaryjny

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra trwała konstrukcja
  • brak większych problemów
  • przyzwoite spalanie

Wady

  • słaba dynamika
  • słaba elastyczność
  • głośna praca przy większych prędkościach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

LPG -zalecany montaż Lubryfikacji

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (8.6)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

77%
4%
4%
6%
0%
2%
8%
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

21.06.2021 Lancer viii
(9.0)
Opinia: Silnik bezawaryjny, godny polecenia w opisie najprawdopodobniej wkradł się błąd - rozrząd jest na ŁAŃCUCHU nie na pasku. Jedyny problem tych silników do wycieki uszczelki kolektora dolotowego "ten typ tak ma"
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 4A92 MIVEC
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 65 tys
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
17.10.2019 ASX 1.6 Invite
(8.0)
Opinia: ASX 2013 przebieg 100000, Serwisowany zgodnie z instrukcją. Przy tym przebiegu bezawaryjny. Spalanie można zejść do 5,8 l/100km przy jeździe na tempomacie , prędkość 90-100km/h, , obciążenie 2 os. i bagaż. Dynamika poprawna. Wyprzedzanie bezproblemowe nawet przy 140km/h. W ciągu 6-ciu lat praktycznie bezusterkowy.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 117 kM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 100000 km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
01.09.2019 ASX
(8.0)
Opinia: Hej, a czy ten silnik czasem nie jest na łańcuchu? Poza tym słyszałem ze nie nadaje się do gazu z uwagi na mechaniczna regulacje zaworów - ktoś może potwierdzic / zdementowac?
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 117
  • Rocznik / Przebieg: 650000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
27.11.2016 yeti
(9.3)
Opinia: Demonem prędkości to on nie jest, ale zawalidrogą też nie. Jest za to bardzo oszczędny przy normalnej spokojnej jeździe. Bardzo chętnie wchodzi na obroty i wyprzedzanie nie jest żadnym problemem(redukcja oczywiście konieczna). Do 2500rpm bardzo cichy, do 3500rpm w miarę, powyżej już go mocno słychać,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: mitsubishi lancer 1,6 mivec 117KM
  • Rocznik / Przebieg: 2015/40tys km
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam