Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 1.3 16V MIVEC o mocy 95KM był stosowany w latach 2004-2013 i znajdziemy go m modelach Mitsubishi Colt oraz Smarcie ForFour.Jest to wspólna konstrukcja koncernu Mitsubishi oraz firmy DaimlerChrysler. Silnik wykonany w całości z aluminium blok oraz głowica, wyposażony we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu.Jednostka może pochwalić się dobrą kulturą pracy oraz niezłą dynamiką za co w większości odpowiada układ zmiennych faz rozrządu MIVEC.
Silnik w zależności od roku produkcji oraz modyfikacji spełnia europejskie normy spalin Euro4 lub Euro5.Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania.Zdarzają się jednostki które pobierają olej nawet przy niewielkich przebiegach,przyczyna leży po stronie zużytych pierścieni.Dlatego bardzo istotną kwestią jest regularny wymiana oleju oraz odpowiedni jego dobór.
Do mniej problematycznych awarii trzeba zaliczyć,zanieczyszczenia przepustnicy czy awarie układu zapłonowego.Jednostka nie jest wyposażona w hydrauliczne popychacze co wiąże się z regulacją zaworów co 50 tys km.Po za tym silnik jest godny uwagi i przy odpowiedniej eksploatacji nie będzie sprawiał większych problemów.Auto z tym silnikiem jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających oszczędnej jednostki która świetnie sprawdza się wjeździe miejskiej.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 6) | (9.3) |
| Trwałość | 9.7/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |