Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI z rodziny EA211 o mocy 105KM został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111.
Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CJZB/CJZC/CYVA/CYVC
1.2 TSI/TFSI (EA211) wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km
OLEJ wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.
Seat Ibiza IV FL 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Seat Leon III 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Seat Toledo IV FL 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Fabia III 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Rapid 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Octavia III 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Volkswagen Polo V FL 1.2 16V TSI BlueMotion 90KM (CJZC)
Volkswagen Golf VII 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 16V TSI BMT 86KM (CYVA)
Volkswagen Caddy IV 1.2 16V TSI BMT 84KM (CYVC)
| Średnia (głosów: 3) | (9.4) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 9.3/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Seat Ibiza IV FL 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Seat Leon III 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Seat Toledo IV FL 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Fabia III 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Rapid 1.2 16V TSI 90KM (CJZC)
Skoda Octavia III 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Volkswagen Polo V FL 1.2 16V TSI BlueMotion 90KM (CJZC)
Volkswagen Golf VII 1.2 16V TSI 86KM (CJZB)
Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 16V TSI BMT 86KM (CYVA)
Volkswagen Caddy IV 1.2 16V TSI BMT 84KM (CYVC)