Silniki Volvo VME - DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Volvo 2.4 R5 10V DOHC 144KM B5252FS występował w modelach Volvo 850, S70 i V70 w latach 1993-1999 pod oznaczeniem 2.5 10V. Ta odmiana posiadała katalizator i była wyposażona w system V-VIS, który okazał się dosyć kłopotliwy i w 1996 roku został wycofany. Jednostka wykonana w całości z aluminium wyposażona we wtrysk wielopunktowy oraz rozrząd oparty na pasku.
Każdy użytkownik powinien pamiętać o wymianie paska rozrządu nie później niż co 75 tys. km. W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i bez większych problemów pokonuje przebiegi 400 tys. km. Do najbardziej uciążliwych awarii trzeba zapisać wspomniany system V-VIS oraz awarie uszczelek wału korbowego czy pompy oleju. Poza tym silnik uchodzi za trwały a jego dynamika oraz kultura pracy są na bardzo dobrym poziomie.
Opinia:
Kupiłem swoje S70 w bardzo średnim stanie . Dużo włożyłem pracy i nadal mu dużo brakuje . Mało części zamiennych . Mechanicy za bardzo niechcą naprawić bo stary woz . Brzmienie silnik to jest arcydzieło. Pięknie brzmi . Mocy tak na styk. Odpycha
się ale bez szału. Bardzo wygodny. Miękkie zawieszenie i bardzo wygodne fotele . Spalanie w mieście takie 11-12 jak się jeździ powoli . Ogólnie polecam woz . Jak na takie rozmiary to wnętrze nie zaskakuje. Rozrząd na pasku ,małe tanie opony , oleju wchodzi niecałe 6litrow . Chyba jedno z tańszych aut segmentu E W utrzymaniu.
9.0/10
7.0/10
6.0/10
Zalety:
Porządna konstrukcja . Świetnie brzmi. Sprawny szybko się zgrzewa. Kultura pracy na wolnych świetna. Przy 120 na 5 biegu poniżej 3 tysięcy obrotów. Ktoś się postarał przy tym wozie
Wady:
Ciasne wnętrze, mało części zamiennych , w sumie sporo pali a pięć duży. 2.5 R5 swoje pije. Mogły by być ciut lepsze osiągi