Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Toyota 1.5 12V Dynamic Force 125KM M15A-FKS wszedł do produkcji w roku 2019 wraz z nowym modelem Toyoty Yaris. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie TNGA. Konstrukcja 3-cylindrowa, wykonana w całości z aluminium, wyposażona w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i oraz filtr cząstek stałych GPF. Jednostka powstała na potrzeby obecnych wymogów w której zastosowano szereg rozwiązań aby mogła spełnić rygorystyczne normy Euro6.
Silnik posiada zaawansowany system recyrkulacji spalin EGR oraz wspomniany filtr cząstek stałych GPF, który jest stosowany w silnikach benzynowych od 2019 roku. Konstruktorzy nie ustrzegli się drobnych awarii, do których trzeba zaliczyć nieszczelną chłodnice EGR-u czy często zatykający się zawór EGR. Ze względu na zastosowanie bardzo wrażliwego układu wtryskowego D-4 trzeba tankować wysokiej jakości paliwo. Poza tymi drobnymi usterkami silnik uchodzi za trwały a jego atutem jest bardzo dobra dynamika, cicha praca oraz niski poziom spalania.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 14) | (8.1) |
| Trwałość | 8.4/10 |
| Utrzymanie | 8.8/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |