Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238/245KM 8AR-FTS

8191
Opublikowane 31 stycznia 2023 r.
Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238/245KM 8AR-FTS

Silniki Toyota VVT-iW / D-4S są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM 8AR-FTS wszedł do produkcji w 2014 roku i zasila szereg modeli Lexus. Konstrukcja silnika zaawansowana technologicznie wyposażona w turbosprężarkę Twin Scroll, kombinowany układ wtryskowy ESTEC D-4ST oraz przesuwnik faz VVT-iW. Ponadto jednostka pracuje w dwóch cyklach – Otto oraz Atkinson.


Silnik charakteryzuje się dużą trwałością jednak posiada słabe punkty takie jak awarie pompy cieczy już przy przebiegach 30-50 tys. km ! Modele z pierwszych lat produkcji miały problemy z zaworem obejściowym turbiny. Ponadto trzeba pamiętać o tankowaniu dobrej jakości paliwa że względu na bardzo wrażliwy układ wtryskowy D-4ST. Poza tym silnik może poszczycić się wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką oraz świetnymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awaryjny zawór turbiny
  • awarie pompy wody
  • wrażliwy układ wtryskowy na złej jakości paliwo

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

28%
6%
6%
11%
6%
6%
39%
Suma głosów: 18

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami