Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V T-GDI Theta G4KH

Wyświetleń: 7109
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0 16V T-GDI o mocach 245-276KM to jednostka z rodziny Theta z Turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CCVT. i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie jak przystało na dzisiejsze czasy nowoczesnego silnika benzynowego o bardzo dobrych parametrach. Udało się stworzyć jednostkę ze świetną dynamiką, bardzo elastycznego o wysokiej kulturze pracy. W odróżnieniu od innych nowoczesnych wersji bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie, jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę, przy dodawaniu gazu auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest świetne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 2.0GDI jest jednostką dobrą, która zadowoli najbardziej wybredne gusta, dynamika oraz jej praca jest na najwyższym poziomie jak przystało na nowoczesne jednostki.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Karol02.12.2017
Opinia:Silnik w Santa Fe auto w rodzinie prawie od nowości żadnych problemów jak do tej pory.Silnik mocny i bardzo elastyczny to chyba za sprawą turbiny bo auto zbiera się z niskich obrotów natychmiast po dodaniu gazu.Co do spalania średnio wychodzi 10 l ale śmiało można zejść po niżej 8l,jednak silnik lubi jak się go kręci i wtedy jest bardzo dynamiczny.Sama przyjemność z jazdy autem z tym silnikiem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Hyundai Santa Fe 2.0 264KM

Rocznik / Przebieg: 2013 r 145tys

Średnie spalanie: 10 l/100km