Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V Theta G4KD

Wyświetleń: 11793
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0 16V o mocy 163KM miał zastosowanie w Hyundaiu iX 35 oraz Kia Sportage. Konstrukcja 16-zawarowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu CVVT. Budowa silnika o prostych rozwiązaniach, nieskomplikowana co zapewni użytkownikom dużą trwałość. Moc 163KM nie przekłada się na dobrą dynamikę, silnik jest bardzo ospały i dopiero powyżej 5000 obr. można poczuć moc, niestety przekłada się to na bardzo duże spalanie i głośniejsza pracę jednostki. Silnik jest bardzo trwały o niskiej awaryjności, praktycznie zerowej!!! Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG co jest dobrym rozwiązaniem na wysoki poziom spalania. Auta z tym silnikiem bardziej przypadną do gustu osobom lubiącym spokojną jazdę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • duży poziom spalania
  • głośna praca na wyższych obrotach
  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(7.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
5.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Hyundai Sonata FL 2,0 VVTI15.03.2019
Opinia:Silnik posiadam w Hyundaiu Sonata po liftingu z 2008 r. Rzeczywiście, w tak dużym aucie jednostka nie zapewnia wysokiej dynamiki , zwłaszcza w połączeniu z 4 biegowym automatem . Należy nastawić się na spokojną jazdę. Jednakże trwałość silnika, jego wyciszenie i kultura pracy są na wysokim poziomie.Jedna uwaga. Silnik nadaje się do LPG (wtrysk wielopunktowy), ale nie posiada hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Regulacja odbywa się i mechanika poprzez szlifowanie lub wymianę szklanek zaworowych. Dlatego ja osobiście, aby uniknąć kosztownej regulacji lub uszkodzenia głowicy posiadam instalację gazową STAG z dotryskiem benzyny (dotrysk ma zapewnić chłodzenie zaworów). Przejechałem na instalacji 60 tys. KM, na razie nie ma żadnych problemów.Spalanie 10 l gazu i ok. 2 l benzyny na 100 km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 165/ g4kd

Rocznik / Przebieg: 2008/ 180 000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Adam31.10.2017
Opinia:Bardzo polecam !!!! idealny do gazu, bardzo trwała jednostka, do spokojnej jazdy jak znalazł. Wszystko co opisane powyżej to 100% prawda więc nie będę powtarzał.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: KIA Magentis/165 KM

Rocznik / Przebieg: 2009/92000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Mati10.10.2017
Opinia:Gdyby nie spalanie było by OK niestety auto żeby jechało porządnie trzeba cisnąć i przez to spalanie dwucyfrowe 10L.Po za tym jest Ok zero problemów z silnikiem żadnych awarii,auto kosmiczne niestety silnik ziemski o słabej dynamice jest bardzo mulasty, tylko na wyższych obrotach jest OK.Jakby nie ten feler to było by super ,trochę się dziwię że w tych czasach nie byli wstanie włożyć do auta coś lepszego.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Hyundia ix35 2.0 163KM

Rocznik / Przebieg: 2011 r 145tys

Średnie spalanie: 10 l/100km