Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 3.5 V6 305KM-316KM M272 SM

871
Silnik Mercedes 3.5 V6 305KM-316KM M272 SM

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V o mocach 305/316KM wszedł do produkcji w 2004 roku ii miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes Benz.

Jednostki z rodziny M272 były produkowany w latach 2004-2012 i został konstrukcyjnie oparty na poprzedniku M112.W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowym został wsparty kołem zębatym.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT.Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Niestety to rozwiązanie okazało się zmorą tego silnika który borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego ( tyczyło się to zazwyczaj modeli z lat produkcji 2004-2008). Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz dobrą dynamiką.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie koła zębatego wałka wywarzającego
  • kosztowny serwis
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 0W40/5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Różnice konstrukcyjne .

Odmiana M112 –rozrząd Łańcuch 

Odmiana M272 –rozrząd Łańcuch + przekładnia zębata 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami