 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Mercedes 2.6 V6 18V 170/177KM miał zastosowanie w latach 2000-2005 w modelach Mercedesa klasy C oraz E.
Jednostki z rodziny M 112 były produkowane w Niemczech / Bad Cannstatt/ w  latach 1997-2008 zasilał szereg modeli koncernu Mercedes-Benz.Był to pierwszy silnik V6 wyprodukowany przez Mercedesa który zastąpił starszą wersje M104.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem.Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.
Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Te wszystkie zabiegi wpłynęły na jakość pracy jednostki oraz świetne osiągi,w tamtych czasach silnik uchodziła za jeden z lepszych na rynku motoryzacji.Jednak użytkownicy muszą liczyć się z wysokimi kosztami użytkowania takich jak serwisu części oraz spalanie.Rekompensatą za to jest wysoka kultura pracy bardzo dobra dynamika oraz świetne osiągi.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 18
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (6.8) | 
| Trwałość | 6.7/10 | 
| Utrzymanie | 7.3/10 | 
| Dynamika | 6.3/10 |