Popularne na rynku

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CVVT 272KM M272

45264
Silnik Mercedes 3.5 V6 24V CVVT 272KM M272

Silniki Mercedes V6 / V8 / V12 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 3.5 V6 24V o mocy 231KM wszedł do produkcji w 2004 roku ii miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes Benz.

Jednostki z rodziny M272 były produkowany w latach 2004-2012 i został konstrukcyjnie oparty na poprzedniku M112.W odróżnieniu od starszej wersji w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowym został wsparty kołem zębatym.Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu(stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowym pokrytymi żelazem wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT.


Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali a wałki rozrządu odlane z żeliwa.Ze względu na nietypowe rozwarcia kata cylindrów 90 stopni które było bardzo nietypowe, konstruktorzy wprowadzili wałek wyrównujący którego celem było wyeliminowanie drgań.Niestety to rozwiązanie okazało się zmorą tego silnika który borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego ( tyczyło się to zazwyczaj modeli z lat produkcji 2004-2008). Po za tym silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz dobrą dynamiką.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • awarie koła zębatego wałka wywarzającego
  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 0W40/5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Różnice konstrukcyjne .

Odmiana M112 –rozrząd Łańcuch 

Odmiana M272 –rozrząd Łańcuch + przekładnia zębata 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.1)
Trwałość 6.3/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 9.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

59%
0%
14%
5%
14%
5%
3%
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

03.04.2024 Mercedes R350
(3.3)
Opinia: silnik można określić mianem PORAŻKA
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 8.0/10
Zalety: ...chwilę się zastanawiałem i nic mi do głowy nie przyszło
Wady: praktycznie same, rozrząd, klapy, wrażliwy na lpg, na przegrzanie na słaby olej na zimno na ciepło na wolną jazdę na szybką
  • Silnik: w251 m272.967
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Odradzam
14.09.2023 E350 W212
(8.7)
Opinia: Silnik petarda w swojej klasie, bardzo dobra dynamika, fajne spalanie, kultura pracy. Mam aktualnie dwa Mercedesy z tym silnikiem o mocy 272km, oba z USA. E klasa przebieg 430tyś km i C-klasa 312tyś km i śmigają jak na ten moment bez żadnych problemów. Byle olej zmieniać regularnie !
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - Bezawaryjny - Baardzo dobra dynamika jak na V6 - przyjemny dźwięk, wiadomo - nie to co V8, ale o niebo lepiej jak 4 garowe pierdziawy
Wady: - Trzeba lać olej i zmieniać regularnie, ja zmieniam co 6-7tyś km.
  • Silnik: M272 3.5V6 272km
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 420000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
14.08.2021 Mercedes ML350 w164
(6.3)
Opinia: Silnik ten jest bardzo dynamiczny. Wiele razy został poprawiany i na forach można znaleźć numery silników, które są pozbawione wady koła zębatego wałka wyrównaważającego oraz nastawników faz rozrządu. Motor bardzo ładnie pracuje z LPG. Polecam
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Trwałość Dobry do LPG Znakomita kultura pracy
Wady: Złe serwisowanie powoduje duże koszty Pękające koło zębate wałka wyrównażającego Nieszczelność nastawników faz rozrządu
  • Silnik: 3,5 V6 M272
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię