Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 1.8 R4 Kompressor 184KM M271

2411
Silnik Mercedes 1.8 R4 Kompressor 184KM M271

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V o mocy 184KM to najmocniejsza  odmiana z rodziny M271 wyposażona w Kompersor .Tą wersję znajdziemy pod maską szeregu modeli Mercedesa Benz Klasy C,E oraz SLK  od 2002 roku.
Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku. Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć !!! Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuh
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Niezalecany do instalacji LPG

Wtrysk !!!

Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku

/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/

/nowsze modele wyposażone we wtrysk Bezpośredni/

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.5)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

30.09.2021 W204
(9.7)
Opinia: Silnik bezproblemowy. Jeżeli auto przeglądasz systematycznie w warsztacie A nie u Pana Zenka w stodole.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Moc wystarczającą. Przynajmniej w moim przypadku. Auto C200 W204. Nie zgadzam się z opinią iż ten silnik nie nadaje się pod lpg. Mam założony stag 4 i śmiga jak burza.
Wady: Mógłby trochę mniej palić w mieście. Ale wiadomo na wodzie i powietrzu żadne auto nie jeździ.
  • Silnik: M271
  • Rocznik: 2009
  • Przebieg: 184200
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
23.02.2020 S211 E200 Kombi
(9.3)
Opinia: Posiadam w211 w kombi z tym silnikiem od ponad 3 lat.Do teraz nie mam z nim zadnych problemow.Spalanie przy tej masie auta z automatem w porzadku.Jadac samemu w trasie z tempomatem mozna zejsc nawet do 7.5l/100 km.Idealny kompromis spalanie/moc.Wszystkie wymiany (filtry/oleje/czujniki/sondy lambda itp) mozna zrobic
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Latwy i bezproblemowy serwis Tanie czesci eksploatacyjne Dynamika (kompresor i jego odglos naprawde daja rade) Kultura pracy (rozgrzany silnik) Mozliwosc instalacji LPG
Wady: Na razie Brak
  • Silnik: 184/M271.956
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 177000
  • Spalanie: 9.7 l/100km
Polecam