Popularne na rynku

Silnik Mercedes 1.8 R4 Kompressor 143KM-163KM M271

62325
Silnik Mercedes 1.8 R4 Kompressor 143KM-163KM M271

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz
Silnik Mercedes 1.8 R4 16V o mocy 184KM to najpopularniejsza odmiana z rodziny M271 wyposażona w Kompersor .Tą wersję znajdziemy pod maską szeregu modeli Mercedesa Benz Klasy C,E oraz SLK  od 2002 roku.

Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku.Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć


Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Kompresor

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu !!!
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Wtrysk !!!

Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku

/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/

/nowsze modele od 2011 r wtrysk Bezpośredni/

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.4)
Trwałość 6.8/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 9.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
53%
0%
13%
0%
13%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

31.01.2021 W203 230 kompressor
(8.0)
Opinia: Witam.. Zacznę od wad m271.948. Nie trwały jest łańcuch rozrządu i wariatory zmiennych faz rozrządu w pierwszych latach produkcji silnika. Maksymalnie wytrzymują 100 tkm. Ostatnie roczniki m271 miały lepsze łańcuchy i zębatki wariatora, które wytrzymują ponad 350 tkm. Mechanizm wariatora wytrzymuje 600 tkm. W ASO
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, elastyczność, spalanie przy normalnej eksploatacji.
Wady: Nie trwały łańcuch rozrządu i wariatory zmiennych faz rozrządu w pierwszych latach produkcji, tj. Max do 100 tkm..
  • Silnik: 192KM / m271.948
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam
03.03.2019 C klasa
(6.0)
Opinia: Mam taki silniczek w Mercedesie W202 silnik rewelacja pod kątem osiągów niestety układ hamulcowy i zawieszenie to jakieś nieporozumienie stary kuter na wzburzonym morzu kierownica sobie droga sobie a auto w jeszcze inną stronę Szkoda bo osiągi silnika kuszą do wciskania pedału gazu trzeba uważać na
  • 4.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 190
  • Rocznik / Przebieg: 1998 240000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
01.03.2019 W202
(7.0)
Opinia: Silnik daję radość z jazdy w trasie w miarę oszczędny trzeba uważać na rozciągający się łańcuch rozrządu
  • 7.0/10
  • 5.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 190
  • Rocznik / Przebieg: 1997 240tys
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
05.04.2018 Olgierd
(8.7)
Opinia: M271. Jeżeli zadbany, silnik cichy, pracuje bardzo równo, prawie nie słychaćw kabinie. Wadą jest rozciągający łańcuch, którego trzeba pilnować, gdyż rozciągnięty wyciera koła rozrządu. Łańcuch to koszt około 1 tys., więc nie ma tragedii. Pilnować trzeba też odmy oraz zaworu zwrotnego. Kompresory nie do zajechania
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: C-klasa / 163
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 190
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam