Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Kompressor 163KM to kolejna odmiana silnika z rodziny M111, która weszła do produkcji w 2000 roku i zasilała szereg modeli Mercedesa. Jednostka w odróżnieniu do słabszej wersji M111.94 z lat 1997-2000 została wyposażona w Kompresor.Konstrukcja został oparta na poprzednikach jednak w dużej mierze został poddana modyfikacji.
Do największych zmian trzeba zaliczyć nowy układ wtryskowy,większy stopień sprężenia,wyposażona w czujnik położenia wału i co ważne spełnienie norm spalin Euro4 .Te zabiegi w dużej mierze przyczyniły się do wyeliminowania poważnych usterek które trapiły starsze odmiany.Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszają problem z uszczelką pod głowicą czy awarie elektryki,wszystko to uzależnione jest od odpowiedniego serwisu oraz eksploatacji Poza tym silnik może poszczycić się bardzo dobra dynamiką,wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kompresor
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |