Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mercedes 2.3 R4 16V Kompressor 197KM to kolejna odmiana silnika M111.97 o nazwie Evo wyposażona w Kompresor stosowana w latach 2000-2002 .Jednostka w odróżnieniu do słabszej wersji M111 97 z lat 1997-2000 została wyposażona w Kompresor.Konstrukcja został oparta na poprzednikach jednak w dużej mierze został poddana modyfikacji.
Do największych zmian trzeba zaliczyć nowszy kompresor,nowy układ wtryskowy,większy stopień sprężenia,wyposażona w czujnik położenia wału i co ważne spełnienie norm spalin Euro4 . Poza tym silnik dostał zastrzyk mocy oraz kompresor, co przełożyło się na bardzo dobra dynamikę oraz świetne osiągi. Niestety ta odmiana cierpi na przypadłości która dotyczy rozciągania się łańcuch rozrządu co powoduje nie lada wydatek. Warto przed zakupem sprawdzić kondycję jednostki co pozwoli na uniknięcie wysokich kosztów napraw.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kompresor
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |