Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI o mocy 128-132KM pochodzi z rodziny Gamma II G4FG i wszedł do produkcji w roku 2010 zastępując starszą odmianę G4FC. W odróżnieniu od starszej wersji nowa została wyposażona w system Dual CVVT i VIS (podwójne bezstopniowe fazy rozrządu). To pozwoliło na zwiększenie mocy oraz uzyskanie zdecydowanie wyższej kultury pracy w porównaniu do odmiany G4FC. Konstrukcja prosta, a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy jak również problem z uszczelką pod głowicą ( wycieki oleju z pod pokrywy zaworów).
Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie – średnio 7l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |