Popularne na rynku

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI 120KM-126KM G4FC

81928
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI 120KM-126KM G4FC

Silniki Hyundai Kia MPI / DPI są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI G4FC o mocy 120-126KM występuje w miejskich i kompaktowych modelach Hyundai i Kia od roku 2006. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu wyposażona w bezstopniowy system zmiennych faz rozrządu CVVT. Konstrukcja prosta, a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka.


Musimy również pamiętać o sprawdzaniu naciągu łańcucha rozrządu po 100.000km, może być niesłyszalny a jego uszkodzenie może spowodować kosztowna naprawę.Trzeba również pamiętać że silnik nie posiada hydraulicznych popychaczy a co za tym idzie,luzy zaworowe trzeba regulować przy 100 tys/km. Poza tymi mankamentami śmiało można powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie – średnio 7l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • łańcuch rozrządu
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • głośna praca na wyższych obrotach
  • awarie silnika krokowego
  • uwaga na naciąg łańcuchu rozrządu po 100 tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (7.8)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 7 1

Najbardziej awaryjna część

51%
15%
10%
3%
13%
3%
3%
Suma głosów: 86

Opinie użytkowników

12.04.2024 i30 kombi
(7.3)
Opinia: Autem zrobiłem 100 tyś km. Aktualny przebieg 245 tyś km. Do 200 tyś km bezawaryjny, potem zaczeły sie drobne awarie...wymiana łańcucha, regulacja zaworów, czujniki wałka rozrzadu i wału korbowego, cewki. Zapiekły sie pierscienie olejowe. Na gazie zrobione 65 tyś km.
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dosc prosta konstrukcja, oszczedny na lpg, nigdy nie zawiodł w trasie
Wady: powyzej 200 tys km drobne awarie, droga regulacja zaworów, pierscienie tłokowe z guwnolitu
  • Silnik: 126
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 245000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
31.12.2021 Hyundai ix20
(9.3)
Opinia: Kupiłem przy 170tys przez 5 lat zrobiłem 100 tys mam 270tys przy 250tys przez narzeczoną zimą wydmuchało uszczelkę na zimnym -15 5,5tys obr wystarczyło :/ hehe ale zrobiłem wraz z rozrządem planowanie regulacja zaworów i wymiana zaworów , wymiana oleju płynu chłodzącego cena
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny jeśli ktoś umie jeździć silnikami wolnossącymi, mało awaryjny, normalne zużycie paliwa
Wady: Trochę głośny przy 100 i wyżej (ale auto miejskie)
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam
12.12.2020 1
(6.0)
Opinia: Jak to możliwe że ten silnik, mając regulację zaworów szklankową, (co jest bardzo drogie ponad 1000zł) idealnie znosi gaz a silniki Hondy, które mają regulację śrubową ( koszt ok 250 zł) nie nadaję się do gazu.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
31.10.2019 Kia ProCee'd 1.6 126KM
(6.0)
Opinia: Silnik może do najoszczędniejszych nie należy, ale jest bezawaryjny. Jeżdżę dość dynamicznie. Spalanie w zakorkowanej w Warszawie 9-10l (zimą), latem około 7,5-8l. Na trasie w zależności od prędkości średnio 6-8l. Przy 180.000km padł czujnik wału korbowego, ale to śmieszne pieniądze. Przyspieszenie jak na wolnossącą benzynę dobre. Luzy
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 126 KM/ 94 kW. Silnik G4FC
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200.000km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
29.10.2019 i30
(7.3)
Opinia: Samochód ma (teoretycznie) 200 tyś km z czego 30 na LPG i luz zaworowy w normie. Było trochę zapytań, i30 z 2008 roku ma płytki zaworowe ( umieszczane w szklankach) http://www.kceed.com/valve_clearance_adjustment-806.html
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 122
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam