Hyundai

Silnik Hyundai 1.6 16V CVVT 112KM G4ED

6267
Silnik Hyundai 1.6 16V CVVT 112KM G4ED

Silniki Hyundai Alpha / Beta, Kia T8 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Hyundai 1.6 16V CVVT o mocy 112KM wszedł do produkcji w 2005 roku i miał zastosowanie w modelach Hyundai Accent oraz Kia Rio. Jest to odmiana silnika G4ED, który został wyposażony w zmienne fazy rozrządu, co przełożyło się na dobrą dynamikę oraz niższy poziom spalania. Jednostka bardzo trwała o znikomej awaryjności, do nielicznych problemów trzeba zaliczyć awarie cewki zapłonowej czy przepustnicy co nie jest większym problemem a koszty ich wymiany nie należą do wysokich.


Poza tym można stwierdzić, że silnik jest praktycznie bezawaryjny nie sprawiający większych problemów użytkownikom.Dynamika w tej wersji jest na dobrym poziomie a spalanie jest bardzo przyzwoite,przy spokojnej jeździe na trasie z chodzi  do poziomu 5-6 L natomiast w mieście auto spala w  granicach 8 litrów.W opinii użytkowników silnik sprawdza się bardzo dobrze jest trwały a jego koszty utrzymania są na niskim poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • awarie przepustnicy
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
90%
0%
0%
10%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

19.11.2021 Hyundai Accent MC
(9.3)
Opinia: Silnik w samochodzie używanym do KJS i innych pojeżdżawek. Kręcony non stop do odcięcia. Olej wymieniany 3 razy w roku pomimo bardzo małych przebiegów. Pracuje jak by wczoraj wyjechał z fabryki.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Ponadprzeciętna trwałość
Wady: Brak
  • Silnik: 112 KM
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam