Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4 są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 2.0 20V DOHC Turbo 220KM jest kolejna odmianą z rodziny Pratola wyposażoną w Turbosprężarkę którą znajdziemy w modelach Fiat Coupe oraz Lancia Kappa i Thesis. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji nie stwarzający dużych problemów użytkownikowi, jednak ceny serwisu nie należą do tanich. Najbardziej kosztowna okazała się wymiana rozrządu oraz ewentualne problemy z turbosprężarką. Poza drobnymi awariami takim jak przepustnica czy drobna elektryka sama konstrukcja jest praktycznie bezawaryjna. Minusem jest duży apetyt na paliwo sięgający ponad 10L. Co do kultury pracy jednostki jest na dobrym poziomie jak również jej dynamika która zyskała bo zastosowaniu turbodoładowania. Kierowcy chwalą silnik pod względem osiągów oraz bardzo dobrej kultury pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
5-cylindrowy
Ilość zaworów:
20
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała konstrukcja
bardzo dobra dynamika
przyzwoita kultura pracy
Wady
wysoki poziom spalanie
awarie przepływomierza
kosztowna wymiana rozrządu
drogi serwis
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000 km
Ilość oleju silnikowego:
4.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną