Silniki Fiat 1.8/2.0/2.4 są stosowane w samochodach marki
Silnik Fiat 2.0 20V o mocy 147-154KM miał zastosowanie w samochodach Fiat Bravo/Brava, Marea, Coupe oraz Lancia Lybra i Kappa. Silnik o bardzo trwałej konstrukcji nie stwarzający dużych problemów użytkownikowi, jednak ceny serwisu nie należą do tanich. Najbardziej kosztowna okazała się wymiana rozrządu. Poza drobnymi awariami takim jak przepustnica czy drobna elektryka silnik jest bezawaryjny. Minusem jest duży apetyt na paliwo sięgający ponad 10L. Co do pracy jednostki jest na dobrym poziomie jak również dynamika. Kierowcy chwalą silnik pod względem osiągów i jego pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
5-cylindrowy
Ilość zaworów:
20
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
dobry trwały silnik
tani w utrzymaniu
dobra dynamika
Wady
duże spalanie
awarie przepływomierza
kosztowna wymiana rozrządu
drogi serwis
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
Ilość oleju silnikowego:
3.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Silnik posiadam w Lancii Libra z 2004 roku jestem trzecim właścicielem osobiście przejechałem 80tys km.Wcześniejszy właściciel sprowadził auto z Włoch wymienił rozrząd i trochę elktryki,kable ,cewki,sondę itd.Ja na szczęście nie robiłem z nim nic ani nie maiłem awarii,silniczek słuchy chodzi jak zegarek pali od
strzała.Parametry ma bardzo dobre mocny dynamiczny i jak na benzynę elastyczny,minus spalanie niestety pali po wyżej 10 litrów.Po za tym mankamentem bardzo dobry silnik godny polecenia .