Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik PSA 1.6 THP o mocach 205, 208 lub 210KM to konstrukcja koncernów BMW oraz PSA (Citroen-Peugeot) jest kolejną odmiana tej jednostki która miała zastosowanie od 2014 roku. W odróżnieniu od swoich starszych odmian silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6. Dodatkowo został wyposażony w turbosprężarkę twin-scroll oraz zmienny skok zaworów Valvotronic Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
W odróżnieniu od swoich poprzedników w silniku wyeliminowano trapiące go przypadłości związane z napinaczem łańcucha rozrządu oraz układem chłodzenia cieczą.Również turbosprężarka nie przysparza tylu kłopotów jak to miało miejsce w starszych odmianach która była bardzo awaryjna.Podsumowując,jednostka w opinii użytkowników uchodzi za dynamiczną o wysokiej kulturze pracy i przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 2) | (7.8) |
| Trwałość | 7.5/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |