Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chrysler 1.6 16V Tritec 163/170KM powstał przy współpracy koncernów Chrysler Corporation i Rover Group (należąca wówczas do BMW) To najmocniejsze odmiany rodziny Tritec które były montowane w Mini od 2003 roku.Konstrukcja nowoczesna 16-zaworowa z elektronicznie sterowaną przepustnicą oraz rozrządem opartym na łańcuchu.Dodatkowo silnik został wyposażony w doładowaniem typu SC (SuperCharger) z intercoolerem,przez co silnik zyskała na dynamice oraz mocy.
W 2000 roku koncern BMW odsprzedało Grupę Rover jednak zostawiła swoje udziały w Tritec wykorzystując w modelach Mini.W 2007 roku BMW odsprzedało swoje udziały DaimlerChrysler i wycofało się z montowania tej jednostki na poczet współpracy z koncernem PSA.W 2008 roku fabrykę odkupił koncern Fiata i na bazię tej konstrukcji uruchomił produkcję silnika Etorq.Silnik 1.6 Tirec jest chwalony za trwałość i niską awaryjność oraz dobra dynamikę po stronie minusów trzeba zapisać wysokie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |