Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT 284KM-296KM ERB

33803
Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT 284KM-296KM ERB

Silniki Chrysler V6 Pentastar są stosowane w samochodach marki

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Fiat

Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT o mocy  284, 286, 291 lub 296KM został zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (9.1)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

65%
3%
3%
2%
3%
5%
20%
Suma głosów: 158

Opinie użytkowników

11.04.2024 Chrysler Town and Country
(7.3)
Opinia: W ciężkim Town and Country spisuje się dobrze. Na LPG chodzi dobrze. Osiągi wystarczające, choć spalanie nie małe (16/100 LPG, lub 13/100 PB95). Ale Diesel 2.8 pali też dużo. Jak kupować to im późniejszy tym lepiej. Do 2013 miał choroby wieku dziecięcego. Nie dyskwalifikujące, ale
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dobry do LPG, wtrysk pośredni, hydraulika, łańcuch rozrządu. Niezbyt kosztowne naprawy, części zamienne.
Wady: Do liftingu (końcówka 2013) wadliwe elementy głowic czy osprzęt. Spalanie amerykańskie, trochę wyższe niż europejskie odpowiedniki.
  • Silnik: 280KM / ERB
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 16.0 l/100km
Polecam
31.01.2024 Chrysler 200C
(10.0)
Opinia: 10 na 10 polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Piękna kultura pracy, spalanie benzyny 10,5 l miasto, praca gazu pali 9 l na trasie po mieście 11,5 super silnik nie mam się do czego przyczepić
Wady: Brak
  • Silnik: 295
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
31.01.2023 chrysler 200 c.
(10.0)
Opinia: Wszystko w jak najlepszym porządku.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Kultura pracy,niskie spalanie średnio od 10 ciu do 12 litrów gazu.
Wady: -
  • Silnik: 300 koni
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 97000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam