Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 1.6 16V Tritec 90/116KM powstał przy współpracy koncernów Chrysler Corporation i Rover Group (należąca wówczas do BMW) .W 1997 roku została opracowana nowa rodzina silników pod nazwą Tritec o pojemnościach 1.4 oraz 1.6, która powstawała w nowo wybudowanej fabryce w Brazylii.Konstrukcja nowoczesna 16-zaworowa z elektronicznie sterowaną przepustnicą oraz rozrządem opartym na łańcuchu..Pierwszy silnik zastosowano w 1999 roku i zasilały modele samochodów Mini,Chrysler Neon i PT Cruiser jak również w nietypowych modelach Chery Amulet i Lifan Breez na rynek Chiński.
W 2000 roku koncern BMW odsprzedało Grupę Rover jednak zostawiła swoje udziały w Tritec wykorzystując w modelach Mini.W 2007 roku BMW odsprzedało swoje udziały DaimlerChrysler i wycofało się z montowania tej jednostki na poczet współpracy z koncernem PSA.W 2008 roku fabrykę odkupił koncern Fiata i na bazię tej konstrukcji uruchomił produkcję silnika Etorq.Silnik 1.6 Tirec jest chwalony za trwałość i niską awaryjność,po stronie minusów trzeba zapisać słabą dynamikę,głośną pracę oraz wysokie spalanie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silników
Kod EJD – Chrysler Neon 2001-2003/ PT Cruiser 2003-2007
Kod W10B16BA– Mini One/Cooper 2001-2006
Kod W11B16AA – Mini Cooper S 2001-2006
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |