Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 170 KM i oznaczeniu N43B20 był produkowany w latach 2007-2011 i znajdował zastosowanie w samochodach BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5. Konstrukcja tego silnika była zaawansowana technologicznie, wyposażona w wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik ten cechowała bardzo dobra kultura pracy, dynamiczność oraz niski poziom spalania.
Niestety, nie był on wolny od wad, zwłaszcza warianty z początkowych lat produkcji miały problemy z różnymi poważnymi awariami. Do najbardziej problematycznych należy zaliczyć układ mechanizmu rozrządu, gdzie często występowały awarie ślizgów łańcucha. Problematiczny okazał się również układ wtryskowy, głównie związany z wtryskiwaczami. Użytkownicy muszą także mieć na uwadze problemy z cewkami zapłonowymi oraz drobnymi problemami z elektryką.
Dodatkowo, ten silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, gdyż może wiązać się to z wysokimi kosztami. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ten silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem pochodzące z okresu po 2009 roku, gdzie producent poprawił problemy z rozrządem.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Rozrząd– uwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009.r
| Średnia (głosów: 7) | (6.7) |
| Trwałość | 6.0/10 |
| Utrzymanie | 6.3/10 |
| Dynamika | 7.7/10 |