BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20

65302
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 170 KM i oznaczeniu N43B20 był produkowany w latach 2007-2011 i znajdował zastosowanie w samochodach BMW serii 1, serii 3 oraz serii 5. Konstrukcja tego silnika była zaawansowana technologicznie, wyposażona w wtrysk bezpośredni oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik ten cechowała bardzo dobra kultura pracy, dynamiczność oraz niski poziom spalania.


Niestety, nie był on wolny od wad, zwłaszcza warianty z początkowych lat produkcji miały problemy z różnymi poważnymi awariami. Do najbardziej problematycznych należy zaliczyć układ mechanizmu rozrządu, gdzie często występowały awarie ślizgów łańcucha. Problematiczny okazał się również układ wtryskowy, głównie związany z wtryskiwaczami. Użytkownicy muszą także mieć na uwadze problemy z cewkami zapłonowymi oraz drobnymi problemami z elektryką.



Dodatkowo, ten silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, gdyż może wiązać się to z wysokimi kosztami. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ten silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem pochodzące z okresu po 2009 roku, gdzie producent poprawił problemy z rozrządem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Rozrząduwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009.r

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.1)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

54%
7%
5%
5%
13%
5%
9%
Suma głosów: 112

Opinie użytkowników

21.04.2024 BMW e92 320i
(7.0)
Opinia: Silnik N43B20 (170 KM) w BMW 92 po 2 latach użytkowania i dodatkowych 38 tys. km ma dobrą dynamikę pracy i jest dość niezawodny, ale ma duże spalanie i niezbyt zachwycającą kulturę pracy. Koszty serwisowania są niskie, ale naprawy mogą być trudne i lepiej zostawić je specjalistom.
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika pracy jak na silnik R4, Niezawodność/trwałość, Niskie koszta serwisowania
Wady: Duże spalanie jak na silnik R4, Niezbyt dobra kultura pracy, Skomplikowana instalacja LPG, Zaawansowanie silnika
  • Silnik: N43B20
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 185000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
16.12.2023 E60
(4.0)
Opinia: Bardzo wygodny samochód jakim jest e60, ale niestety ten silnik n43 to idealne zepsucie wszystkiego co było dobre. Ogólnie strach nasłuchiwać stuków i praca jak traktor wróży okropne problemy.
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • 5.0/10
Zalety: E60 bardzo wygodny.
Wady: Wada tego silnika jest cały silnik. Dno podłóg choćby M54.
  • Silnik: 170 n43
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
09.11.2021 BMW 5
(10.0)
Opinia: 3 msc użytkowania. Bardzo dobra dynamika, pierwsze auto, które zrobiło na mnie wrażenie komfortem i wygodą, względnie tanie części, serwis tani jak na bmw, spalanie bardzo przyzwoite !! BMW 5 landara
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: tani serwis, KOMFORT jazdy
Wady: może jeszcze jestem oszołomiony zakupem, ale póki co brak
  • Silnik: 120KW
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 313500
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
17.12.2019 320i e92
(10.0)
Opinia: Posiadam n43 2.0 170 bhp w e92 i jak dotąd nie miałem żadnych problemów, trzeba tylko dbać o olej i lać najlepsze paliwo. Przejechałem 60 tyś. bez żadnego dodatkowego problemu. Poprzedni właściciele dbali tak samo stąd brak problemów, teraz ma przejechane łącznie 140 tyś. Wibracji
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, Mało pije, Duża moc jak na dwu litrową rzędową czwórkę.
Wady: Jak dotąd żadnych.
  • Silnik: 170/N43
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam
09.10.2019 BMW e90
(9.3)
Opinia: Bmw 320i e90 rocznik 2007z tym silnikiem kupione z przebiegiem 103tys. km w niemieckim salonie. Urzytkuję go od 3 lat. Jedyne co wymieniłem to cewki ok. 200 zł za sztukę. Żadnych innych problemów nie miałem. Silnik nie jest polecany, ale 800 zł w 3 lata
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: N43 170KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam