BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V 150KM N46B20

64802
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 16V 150KM N46B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V o mocy 150KM z oznaczeniem N46B20 był produkowany w latach 2004-2012. Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N42 w której wprowadzono nowsze rozwiązania.Ta odmiana silnika wyposażona jest w Valvotronica jak również zmieniony został wał korbowy oraz kolektor dolotowy co przełożyło się na lepszą dynamikę oraz zdecydowanie wyższą kulturę pracy.


Silnik charakteryzuje się niska awaryjnością jednak użytkownicy bardzo narzekają na kłopotliwą i wadliwą elektronikę.Jednostka jest bardzo popularna pośród użytkowników przez co na rynku jest dużo ofert aut z tym silnikiem.Przed zakupem warto sprawdzić stan oraz ze względu na duże przebiegi silnik może być bardzo wyeksploatowany co zazwyczaj kończy się dużym spalaniem oleju a w konsekwencji awarią jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części

Wady

  • spalanie oleju
  • awarie układu elektrycznego
  • wadliwa elektronika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (5.9)
Trwałość 5.0/10
Utrzymanie 4.0/10
Dynamika 8.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

55%
7%
9%
6%
10%
6%
7%
Suma głosów: 550

Opinie użytkowników

26.02.2024 X1
(3.0)
Opinia: Jak widzisz te opinię i rozważasz zakup auta z silnikiem N46B20 to moja rada przestań to rozważać. Moje 4 BMW i ostatnie moja miłość do tej marki była leczona w ciężkich bólach, ale wyleczyło mnie raz na zawsze. Silnik pobiera olej i to znaczne ilości więc
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Spalanie Kultura pracy
Wady: -Jak na 150hp to moim zdaniem auto nie jest żwawe -Spalanie bardzo dużych ilości oleju przez co nagar w silniku jest wszędzie. Konsekwencją jest problem z katalizatorem. Unikać szerokim łukiem!!!
  • Silnik: 150 N46B20
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 170
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
18.09.2023 X3 e83
(6.3)
Opinia: Autkiem fajnie się jeździ, ma moc jak na taki gabaryt. Utrzymanie dosyć drogie, zważając na to, że bmw nie lubi zamienników.
  • 8.0/10
  • 1.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dobrze wyciszony, dosyć dynamiczny
Wady: niskiej jakości uszczelnienie, wszędzie wycieki, nawet po wymianie na oryginalne uszczelki
  • Silnik: 150 km
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 182000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
15.08.2022 Bmw serii 3 e90
(7.3)
Opinia: Pięknie i nowocześnie wyglądający sedan, świetny kompromis do jazdy na codzien i do zabawy.
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: -naped -wyciszenie -trwalosc
Wady: -elektryka -uklad hamulcowy
  • Silnik: Bmw e90 150km n46b20b
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
12.07.2022 Bmw 1 serii e87
(9.3)
Opinia: Silnik wspaniały dający dużo frajdy z jazdy dzięki lekkiej konstrukcji pali dość dużo. Przejechałem autem Bmw e87 120i 40tyś km i jedyne co musiałem robić to uszczelnienie silnika wymiana świec i cewek zapłonowych
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dobra dynamika jak na Bmw 1 serii Podczas ekonomicznej jazdy średnie spalanie 6.1l PB Skrzynia 6hp
Wady: Zużywa litr oleju co 8tyś km Czuć lekkie wibracje na luzie (drga drążek zmiany biegów)
  • Silnik: 150km BMW 120i
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 230000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam
25.05.2022 E90
(3.7)
Opinia: Mam 3 lata, oprócz kapitalki było już wszystko. Bardzo wadliwa konstrukcja
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Spalanie, dynamika
Wady: Wszystko z gownolitu, sypiący się vvt, mnostwo skomplikowanych i psujących się udziwnień silnika i osprzętu.
  • Silnik: 139
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 170000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam