Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 2.0 R4 16V o mocy 150KM z oznaczeniem N46B20 był produkowany w latach 2004-2012. Jednostka czterocylindrowa wolnossąca która zastąpiła odmianę N42 w której wprowadzono nowsze rozwiązania.Ta odmiana silnika wyposażona jest w Valvotronica jak również zmieniony został wał korbowy oraz kolektor dolotowy co przełożyło się na lepszą dynamikę oraz zdecydowanie wyższą kulturę pracy.
Silnik charakteryzuje się niska awaryjnością jednak użytkownicy bardzo narzekają na kłopotliwą i wadliwą elektronikę.Jednostka jest bardzo popularna pośród użytkowników przez co na rynku jest dużo ofert aut z tym silnikiem.Przed zakupem warto sprawdzić stan oraz ze względu na duże przebiegi silnik może być bardzo wyeksploatowany co zazwyczaj kończy się dużym spalaniem oleju a w konsekwencji awarią jednostki.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 6) | (6.3) |
| Trwałość | 5.3/10 |
| Utrzymanie | 4.5/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |