Popularne na rynku

Silnik BMW 2.0 R4 143KM N42B20

61152
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 143KM N42B20

Silniki BMW Serii N są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N42B20 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe. Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • ze względu na zastosowanie Valvetrocia możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalenia gniazd zaworowymi przy LPG
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie valvetronica
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (6.3)
Trwałość 5.9/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 4

Najbardziej awaryjna część

80%
5%
3%
1%
3%
1%
7%
Suma głosów: 76

Opinie użytkowników

11.09.2022 BMW 318 Ci E46
(7.3)
Opinia: Wiekszosc opinii o silniku bazuje na starych sprowadzanych trupach ale ... wyremontowany lub zadbany silnik bedzie sluzyl dobrze. Mechanicy go nie lubią bo troszke wiecej wiedzy od nich wymaga. Dynamiczny silnik z umiarkowanym spalaniem... Wersja N46 rozni sie tylko troche inna elektronika i np brakiem bagnetu oleju.
  • 7.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamiczny
Wady: Drogie orygnialne czesci
  • Silnik: N42B20
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 146000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
07.07.2022 Bmw e46 143 km
(4.7)
Opinia: Miałem bmw e46 z 2005 roku jeździłem 10 lat kupiona przy przebiegu 140 tys zrobiłem 265000 tys i całkowita awaria silnika nie polecam
  • 4.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie
Wady: Silnik, zła praca silnika na wolnych obrotach,
  • Silnik: 143
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 265000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
14.04.2021 BMW E46
(6.0)
Opinia: Silnik tragedia uszczelki słabej jakości leje się z każdej dziury dodatkowo pobór oleju rzędu 1 litr na 700 km a technologia valvetronic to zamiast pomóc pogorszą sprawę nie polecam tego silnika w rok włożone więcej niż wart i te ciągłe wizyty u elektryka
  • 2.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: N42b20
  • Rocznik: 2003
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
07.08.2018 Franek
(5.0)
Opinia: Niestety nie miałem szczęścia do tego silnika, ponad rok czasu użytkowania i brak miesiąca bez wizyty w warsztacie. Wymieniona cała masa części od zaczynając od czujników, przez uszczelki i filtry kończąc na rozrządzie. Koszta eksploatacji dużo większe niż przy np R6 gdzie uszczelka pokrywy kosztuje
  • 5.0/10
  • 4.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 318i 143 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
07.10.2017 Kuki
(8.7)
Opinia: 5.9l na autostradzie przy 120-140km/h, do 10l w mieście raczej do spokojnej jazdy w końcu to 4 cylindry a nie 6
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 143km
  • Rocznik / Przebieg: 2004 / 261tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam