Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.6 R4 8V M40B16 o mocy 99 KM był produkowany w latach 1987-1995 i zasilał samochody serii 3 marki BMW. Jest to podstawowa jednostka, która posiadała żelazny blok oraz aluminiową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym pasem oraz popychaczami hydraulicznymi. Silniki z większymi przebiegami oraz niewłaściwie eksploatowane narażone były na poważne usterki, takie jak uszkodzenia panewek, wału korbowego oraz uszczelniaczy, co prowadziło do wycieków oleju.
Wszystko zależy od odpowiedniego serwisu, i choć zdarzają się jednostki o bardzo dużych przebiegach bez większych awarii, użytkownicy szczególnie muszą pamiętać o wymianie paska rozrządu co najmniej co 60 tysięcy kilometrów, a zalecane jest nawet co 40 tysięcy kilometrów. Zdarzały się przypadki przedwczesnego zerwania paska, co prowadziło do uszkodzenia jednostki, dlatego BMW w następnej wersji M43 wprowadziło rozrząd łańcuchowy. Użytkownicy powinni być świadomi wysokiego spalania, które średnio wynosi ponad 10 litrów, dlatego dobrym rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (7.8) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 5.0/10 |