Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.6 R4 o mocy 122KM i oznaczeniu N43B16 wszedł do produkcji w 2007 roku. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o dobrej dynamice, bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety silnik zmaga się z kilkoma poważnymi awariami.
Jedną z nich są awarie układu wtryskowego – wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia te usterki mogą zdarzać się już przy przebiegach 50 tys/km. Dodatkową usterką są częste awarie cewki. Musimy również pamiętać, że silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tą jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ją za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy i przyzwoity poziom spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 3) | (7.1) |
| Trwałość | 7.3/10 |
| Utrzymanie | 6.7/10 |
| Dynamika | 7.3/10 |