Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.6 8V M43B16 o mocy 102 KM stosowany jest od 1990 roku w samochodach BMW Serii 3. Jednostka jest prosta, nieskomplikowana, co za tym idzie, łatwa w ewentualnych naprawach. Silnik ten jest najmniejszą konstrukcją spośród jednostek benzynowych M43. Dynamika jest na niskim poziomie, a kultura pracy jest przeciętna. Kierowcy oczekujący wysokich osiągów mogą poczuć się rozczarowani, jednak spalanie utrzymuje się na przyzwoitym poziomie, średnio wynosząc 7-8 l/100 km.
Największe wady tego silnika to wycieki oleju, awarie pompy oleju oraz usterki elektroniki. Na rynku wtórnym jest dostępnych wiele jednostek z instalacją LPG, często będących w zaawansowanym stopniu eksploatacji. Przed zakupem warto sprawdzić stan takiego silnika.
W ogólnym odbiorze ten silnik jest chwalony za trwałość, niskie koszty użytkowania oraz prosty serwis.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (7.1) |
| Trwałość | 8.4/10 |
| Utrzymanie | 8.8/10 |
| Dynamika | 4.2/10 |