BMW

Silnik BMW 1.6 R4 102KM M43B16

13195
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 1.6 R4 102KM M43B16

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.6 8V M43B16 o mocy 102KM stosowany od 1990 roku w samochodach BMW Serii 3. Jednostka prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie łatwa w ewentualnych naprawach. Silnik jest najmniejszą konstrukcją z pośród jednostek benzynowych, dynamika jest na słabym poziomie i kultura pracy jest przeciętna. Kierowcy szukający dobrych osiągów będą zdegustowani, za to spalanie jest na przyzwoitym poziomie średnio 7-8 L. Do największych mankamentów tej jednostki zaliczać trzeba wycieki oleju, awarie pompy oleju, usterki elektroniki. Na rynku wtórnym jest dużo jednostek z instalacją LPG, takie silniki często są bardzo wyeksploatowane, więc przed zakupem warto sprawdzić jego stan. W ogólnej opinii silnik jest chwalony za trwałość, niskie koszty użytkowania i prosty serwis.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wycieki oleju
  • awarie elektroniki
  • awarie pompy oleju
  • uwaga na auta z LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.1)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 4.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

22%
0%
0%
0%
0%
67%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

15.11.2021 BMW E36 Compact 316i 1998
(7.3)
Opinia: Również 12 lat w rodzinie. Nigdy nie odmówiła posłuszeństwa. Olej wymieniany co roku na 0W40, bez dolewek. Trwała konstrukcja z tanimi częściami. Natomiast trzeba zadbać o układ chłodzenia i tutaj nie warto inwestować w tanie zamienniki. Sam byłem zmuszony wymieniać termostat, sprzęgło wiskotyczne,
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Trwałość Utrzymanie
Wady: Układ chłodzenia Wycieki oleju
  • Silnik: 102
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 190000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
16.06.2021 E36 316 i Compact
(7.7)
Opinia: Może nikt nie uwierzy ale miałem e36 z takim silnikiem przez 12 lat i zero awarii . Dynamiki brak ale po mieście wystarczy . Teraz mam e87 i tęskno mi za e36 bo koszta utrzymania bmw serii 1 są wysokie .
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
Zalety: W moim przypadku bezawaryjnosć
Wady: Dynamika
  • Silnik: M43 b16
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 272000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam
07.12.2019 bmw e36 m43b16 automat
(7.3)
Opinia: Przejechałem kompotem prawie 100kkm Automatem miło się jeżdzi na mieście na trasę za słaby.Awarie elektroniki? której moje auto nie ma chyba że radio.Wycieki to udręka niestety auto ma 25 lat Raz padł przekażnik silnika.Robiłem uszczelkę głowicy trzeba dbać o system chłodzenia.Auto proste w miarę bezawaryjne.Niestety odchodzi już
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja Brak elektroniki
Wady: Wycieki oleju i płynu chłodzącego
  • Silnik: m43
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 215000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
25.10.2018 Maciek
(5.7)
Opinia: Silnik m43b16 jest na łańcuchu rozrzadu, a m40 jest na pasku. Auto miewa problemy z ukladem chłodzenia oraz z małymi wyciekami oleju. Lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą po 4 latach użytkowania tego silnika z niczym innym niż chłodzenie i uszczelka nie miałem problemu. Cena części
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: M43B16 102KM
  • Rocznik / Przebieg: 360000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
25.12.2016 AS
(7.7)
Opinia: Miałem jeździłem, co do silnika to tylko olej zmieniałem 2 razy w roku, oleju nie brał, jeździłem też dużo z instalacją gazową
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 105
  • Rocznik / Przebieg: 1995
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam