Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 3.0 R6 24V VCT Turbo B6304T2 o mocy 286KM miał zastosowanie w samochodach Volvo S80, V70, XC60 i XC70 pod oznaczeniem T6. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy, która nie stwarza większych problemów użytkownikowi. Awaryjność jest na niskim poziomie. Do drobnych awarii można zaliczyć sondę lambdę oraz świece zapłonowe. Silnik nie należy do tanich w użytkowaniu, począwszy od spalania, które jest na poziomie 12-15 l w zależności od modelu auta w którym się znajduje.
Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG pod warunkiem dobrej kondycji silnika oraz profesjonalnego montażu z odpowiednim doborem instalacji. Również serwis oraz części do tej jednostki nie należą do tanich tak jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 T6 B6304T2 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
OLEJ -zalecane sprawdzenie stanu oleju co 15.000km przy przebiegach miejskich należy olej zmieniać co 10.000km
LPG- przy insatalcji LPG może być większe zużycie oleju !!!
| Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |