Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik 3.0 V6 o mocy 193KM lub 200KM znana przede wszystkim z Nissana Maxima produkowanego w latach 1996-2004. Silnik bardzo trwały, nie stwarzający większych problemów użytkownikowi a przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić bo odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.
Najbardziej awaryjne podzespoły to cewki zapłonowe, przepływomierz oraz czujnik spalania stukowego, dotyczy to bardziej wersji amerykańskiej. Trzeba pamiętać, że wersja silnika zza oceanu różni się układem dolotowym oraz systemem kontroli spalin. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |