Mercedes-Benz

Silnik Mercedes 5.0 V8 32V DOHC VVT 320KM-326KM M119

9024
Silnik Mercedes 5.0 V8 32V DOHC VVT 320KM-326KM M119

Silniki Mercedes V6 / V8 / V12 są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes Benz

Silnik Mercedes 5.0 V8 32V 320/326KM był produkowany w latach 1989-1999 i miał zastosowanie w szerokiej gamie modeli Mercedes Benz. Jednostka widlasta, która powstała na bazie odmian M116 oraz M117 z pojemnościami 4.2l oraz 5.0l (na rynku znajdziemy również zmodyfikowane wersje o pojemności 6.0l oraz 6.5l). Konstrukcja nieskomplikowana, trwała, oparta na prostych rozwiązaniach z wtryskiem wielopunktowym, wyposażona w układ zmiennych faz rozrządu.


Zamysłem konstruktorów było stworzenie jednostki dla aut klasy średniej oraz modeli luksusowych klasy S. Ta wersja jest optymalna a jej osiągi i kultura pracy jest dużo wyższa do słabszej odmiany 4.2l. W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny, po stronie minusów trzeba zapisać dość wysoki poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W40/10W40, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

43%
14%
14%
14%
14%
0%
0%
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię