Silnik Mercedes 4.0 V8 BiTurbo 422-469KM zadebiutował w roku 2015 w Mercedesie G 500. Jednostka zaprojektowana przez Mercedes AMG powstała w oparciu odmiany Mercedes AMG M133 i miała zastąpić silnik M278 oraz M157
Jednostka bardzo nowoczesna, odlana z aluminium, została wyposażona w dwie turbosprężarki BorgWarner umieszczone między dwoma głowicami. Nowej generacji układ wtryskowy zasilany przez wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch które dają pięć wtrysków na cylinder. W 2019 roku silnik został doposażony w miękką hybrydę z elektryczną instalacją EQ Boost 48V wytwarzającą dodatkową moc 16kW z momentem obrotowym 250Nm.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |