 Alfa Romeo
				Alfa Romeo
			
			
				 BMW Seria M
				BMW Seria M
			
			
				 BMW Seria N
				BMW Seria N
			
			
				 BMW Twin Power
				BMW Twin Power
			
			
				 Chevrolet / Daewoo
				Chevrolet / Daewoo
			
			
				 Chrysler
				Chrysler
			
			
				 Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
				Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
			
			
				 Fiat 1.3/1.4/1.6
				Fiat 1.3/1.4/1.6
			
			
				 Fiat 1.8/2.0/2.4
				Fiat 1.8/2.0/2.4
			
			
				 Ford Zetec
				Ford Zetec
			
			
				 Ford Duratec
				Ford Duratec
			
			
				 Ford EcoBoost/Ti-VCT
				Ford EcoBoost/Ti-VCT
			
			
				 i-DSI/i-VTEC
				i-DSI/i-VTEC
			
			
				 VTEC/Non-VTEC
				VTEC/Non-VTEC
			
			
				 Hyundai / Kia
				Hyundai / Kia
			
			
				 Jaguar / Land Rover
				Jaguar / Land Rover
			
			
				 MZR Serii Z/L
				MZR Serii Z/L
			
			
				 Serii B/F/K
				Serii B/F/K
			
			
				 SkyActiv-G/X
				SkyActiv-G/X
			
			
				 R3/R4/R6
				R3/R4/R6
			
			
				 V6/V8/V12
				V6/V8/V12
			
			
				 Mitsubishi
				Mitsubishi
			
			
				 Nissan
				Nissan
			
			
				 Opel
				Opel
			
			
				 PSA EW/ES
				PSA EW/ES
			
			
				 PSA TU/XU
				PSA TU/XU
			
			
				 PSA VTi/PureTech
				PSA VTi/PureTech
			
			
				 Renault
				Renault
			
			
				 Suzuki
				Suzuki
			
			
				 Toyota
				Toyota
			
			
				 FSI
				FSI
			
			
				 MPI
				MPI
			
			
				 TSI
				TSI
			
			
				 Volvo
				Volvo
			
		Silnik Mercedes 4.0 V8 32V EQ Boost MHEV M176.98 wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele klasy premium marki Mercedes Benz. Silnik został doposażony w układ miękkiej hybrydy z elektryczną instalacją EQ Boost 48V wytwarzającą dodatkową mocą 20– 22kW z momentem obrotowym 200-250Nm. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika, który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.
 Jednostka bardzo nowoczesna odlana z aluminium, wyposażona w dwie turbosprężarki BorgWarner umieszczone między dwoma głowicami. Nowej generacji układ wtryskowy zasilany przez wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch, które dają pięć wtrysków na cylinder. Dodatkowo silnik posiada system odłączania cylindrów. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
BiTurbo
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 489-503 KM
Moment obrotowy: 700 Nm
Pojemność baterii: 0.9 kWh
Moc silnika EV: 20-22 KM
Moment obrotowy EV: 200-250 Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 489-503 KM
Moment obr. systemu: 700 Nm
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) | 
| Trwałość | 9.0/10 | 
| Utrzymanie | 8.0/10 | 
| Dynamika | 10.0/10 |