Hyundai

Silnik Kia 1.8i 16V DOHC 110KM-116KM T8D

2123
Silnik Kia 1.8i 16V DOHC 110KM-116KM T8D

Silniki Hyundai Alpha / Beta, Kia T8 są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai

Silnik Kia 1.8i 16V DOHC T8D o mocach 110 lub 116KM to konstrukcja japońska na licencji Mazdy stosowana w latach 1995-2002. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90 tys km. Silnik o niezłej dynamice, przyzwoitej kulturze pracy oraz niskiej awaryjności.


Silnik zdecydowanie lepiej sprawuje się w trasie gdzie jego wartość oscyluje w granicach 7 l natomiast  w mieście zdecydowanie rośnie w górę dochodząc nawet do poziomu 13L,rozwiązaniem  jest bezproblemowy montażu instalacji LPG. Jednostka dobrze sie sprawuje na trasie, ma niezłą dynamikę i nie najgorszą kulturę pracy jednak przy prędkościach powyżej 120km/h silnik robi się głośny. Poza tym kierowcy chwalą sobie silnik za niską awaryjność i niskie koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • wysoki poziom spalania w mieście

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami