Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 2.9 R6 24V VVT Bi-Turbo o mocy 272KM miał zastosowanie w modelu Volvo S80 oraz XC90 z oznaczeniem T6. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrej dynamice. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku, którego wymianę mechanicy sugerują na przebieg 60tys km co uchroni potencjalnego użytkownika przed jego zerwaniem. Dodatkowo silnik jest wyposażony w dwie turbosprężarki. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km.
Silnik z tą pojemność oraz mocą ma wysokie spalanie dochodzące w mieście do ponad 20l/100km Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG co jest dużym plusem. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy czy problem z czujnikiem przepływomierza! Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.9 R6 VVT B6294T jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 2) | (7.3) |
| Trwałość | 7.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |