Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volkswagen 1.8 16V TSI/TFSI z rodziny EA888 o mocy 120KM zadebiutował w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach Audi A4 B8 oraz bliźniaczym Seacie Exeo. Konstrukcja nowoczesna, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych – miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.
Niestety tu się kończą dobre wiadomości, bo silnik boryka się z poważnymi usterkami taki jak wadliwy napinacz rozrządu, który doprowadza do poważnych usterek silnika – nawet całkowitego zniszczenia. Kolejną kwestią jest duży pobór oleju, na co trzeba bardzo uważać i na bieżąco sprawdzać. W 2010 roku zostały zmodernizowane wadliwe elementy rozrządu jednak nie zwalnia to użytkownika od sprawdzenia jego stanu ponieważ może przysporzyć nie małych problemów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CABA/CDHA
| Średnia (głosów: 1) | (6.0) |
| Trwałość | 6.0/10 |
| Utrzymanie | 5.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |