Silnik Suzuki 1.4 16V BoosterJet K14C o mocy 140KM wszedł do produkcji w roku 2014 i zasila kilka modeli Suzuki .Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonej i bezawaryjnej jednostce 1.4 (K14B), która przeszła szereg modyfikacji.Jednostka 4-cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz Turbo Mitsubishi Heavy Industries, ponadto silnik posiada hydrauliczną regulacje zaworów. Jednostka bardzo trwała o niezłej dynamice,dobrej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania który średnio oscyluje w granicach 6-7 litrów w zależności od modelu.
Do najbardziej uciążliwych przypadłości trzeba zaliczyć problem z elektroniką osprzętu jak również usterkami turbosprężarki.Tyczy się to przeważnie modeli z pierwszych lat produkcji jak również aut z dużymi przebiegami.Użytkownicy również sygnalizują problemy z rozrządem który jest oparty na łańcuchy,zazwyczaj spowodowane to jest złą eksploatacją oraz wydłużonym interwałem.Ważne aby systematycznie kontrolować jego stan zwłaszcza przy wyższych przebiegach co pozwoli uniknąć poważnych awarii.Po za tym jednostka bardzo trwała o dobrych parametrach oraz niskim niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 12) | (9.2) |
Trwałość | 9.6/10 |
Utrzymanie | 9.2/10 |
Dynamika | 9.5/10 |