Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Renault 1.6 16V DIG-T MR16DDT o mocy 163/ 190 KM wszedł do produkcji w roku 2010 i zasilał modle marki Nissan oraz Renault (M5Mt) W latach 2013-2018 Silnik również znajdziemy pod maską modeli Renault Megane IV, Kadjar i Talisman.Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na łańcuchu.Jednostka współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub 7 -biegowym automatem Xtronic-CVT-M7 w wersji 4×4.
Silnik może pochwalić się dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz niezłą dynamiką.W zależności od lat produkcji oraz modyfikacji silnik spełnia odpowiednio normy spalin Euro4 lub Euro5.W opinii użytkowników silnik uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,jednak nie uniknął drobnych przypadłości.Do najczęstszych trzeba zaliczyć drobne awarie, cewki zapłonowej czy zabrudzenia przepustnicy co objawia się falowaniem obrotów lub gaśnięciem.
Do poważniejszych ale rzadkich usterek trzeba zaliczyć problemy z rozciągającym się łańcucha rozrządu warto sprawdzić jego stan przy przebiegu około 100 tys/km.Niestety koszty części oraz wymiany rozrządu nie należą do tanich .Reasumując silnik 1.6 TCe to nowoczesna jednostka o dobrych osiągach, która może zadowolić najbardziej wybrednych kierowców.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 5) | (9.0) |
| Trwałość | 9.8/10 |
| Utrzymanie | 9.2/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |