Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Nissan 1.2 16V DIG-T o mocy 115KM był stosowany od 2015 roku w takich samochodach jak Nissan Juke, Pulsar czy Qashqai. Konstrukcja powstała przy współpracy koncernów Nissan oraz Renault. Silnik wyposażony został w bezpośredni wtrysk paliwa,Turbosprężarką oraz zmienne fazy rozrządu.Te nowatorskie rozwiązani pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa oraz zredukowania norm spalin Co2.Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz systemem odzyskiwania energii podczas hamowania.
Te nowinki technologiczne wpłynęły na bardzo dobre osiągi, silnik zyskała na dynamice, elastyczności oraz kulturze pracy. Dodatkowo w jednostce zastosowano rozrząd łańcuchowy co również miało obniżyć koszty eksploatacji, Niestety zdarzają się przypadki awarii napinacza rozrządu które doprowadzają do rozciągnięcia łańcucha i to już przy przebiegach 50 tys km ! Kolejna bardzo niepokojącą przypadłością jest duży pobór oleju co może skutkować poważną awarią jednostki!
W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy,dobrą dynamiką oraz niezłą elastycznością.Kierowcy nie będą narzekać na pracę silnika który bardzo dobrze radzi sobie na każdym biegu, jest zrywna i bardzo elastyczna a spalanie oscyluje na poziomie 7L. W 2018 roku silnik został zastąpiony nową konstrukcja 1.3 DIG-T która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6 i została seryjnie wyposażona w filtr cząstek stałych GPF.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 6) | (9.6) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 9.7/10 |
| Dynamika | 9.7/10 |