Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Mitsubishi 1.5 16V MIVEC o mocy 109KM był stosowany od 2004 i znajdziemy go m modelach marki Mitsubishi oraz Smarcie ForFour.Jest to wspólna konstrukcja koncernu Mitsubishi oraz firmy DaimlerChrysler. Silnik wykonany w całości z aluminium blok oraz głowica, wyposażony we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na łańcuchu.Jednostka może pochwalić się dobrą kulturą pracy oraz niezłą dynamiką za co w większości odpowiada układ zmiennych faz rozrządu MIVEC.
. Silnik w zależności od roku produkcji oraz modyfikacji spełnia europejskie normy spalin Euro4 lub Euro5.Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania.Zdarzają się jednostki które pobierają olej przy przebiegach 100tys/km,przyczyna leży po stronie zużytych pierścieni tłokowych.
Dlatego bardzo istotną kwestią jest regularny wymiana oleju oraz odpowiedni jego dobór.Po za tą przypadłością jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów, pod warunkiem odpowiedniego serwisowania .Kluczem bezawaryjności jest regularne pilnowanie przeglądów, maksymalnie co 20 tys/km lub 1 rok.Jednostka nie jest wyposażona w hydrauliczne popychacze co wiąże się z regulacją zaworów co 50 tys km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 5) | (8.1) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.4/10 |
| Dynamika | 5.8/10 |