Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Jednostki z rodziny M 271 o pojemnościach 1.6l 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku.Konstrukcja 16 zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor lub turbosprężarkę.Blok wykonany z aluminium natomiast tuleje cylindrów z żeliwa całość sprzężona z łańcuchem rozrządu (niestety to nie jest jego mocna strona !!!).W opinii użytkowników silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny,niestety często dochodzi do awarii osprzętu miedzy innymi koła zębatego wałka rozrządu jak również samego łańcucha który potrafi się rozciągnąć
Na szczęście nie jest to ogromy problem ponieważ serwis nie jest skomplikowany a dostępność części bezproblemowa np. wymiana łańcucha wraz z częściami to koszt w granicach 1500 zł. Po za tymi mankamentami silnik jest praktycznie bezawaryjny,plusem jest dobra dynamika oraz niezła kultura pracy.Występują dwie wersje tej rodziny jedna wyposażona w klasyczną turbosprężarkę oraz wersja z kompresorem użytkownicy informują że odmiana z turbosprężarką jest o wiele cichsza.Podsumowując silniki z rodziny M271 są godne polecenia ich trwałość jest na dobrym poziome a serwis oraz części są ogólno dostępne w przystępnych cenach.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kompresor
Wtrysk !!!
Silniki M271 występują w dwóch odmianach wtrysku
/ pierwsze lata produkcji wtrysk Wielopunktowy/
/nowsze modele od 2011 r wtrysk Bezpośredni/
Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes CLC C204 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes Klasa E W211 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes CLK C209 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes SLK R171 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
| Średnia (głosów: 5) | (7.9) |
| Trwałość | 7.4/10 |
| Utrzymanie | 6.8/10 |
| Dynamika | 9.6/10 |
Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes CLC C204 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes Klasa E W211 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes CLK C209 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
Mercedes SLK R171 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)