Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Kia 1.8i 16V DOHC T8B o mocach 114 lub 126KM to konstrukcja japońska na licencji Mazdy stosowana w latach 2000-2006. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 90 tys km. Silnik o niezłej dynamice, przyzwoitej kulturze pracy oraz niskiej awaryjności.
Silnik zdecydowanie lepiej sprawuje się w trasie gdzie jego wartość oscyluje w granicach 7 l natomiast w mieście zdecydowanie rośnie w górę dochodząc nawet do poziomu 13L,rozwiązaniem jest bezproblemowy montażu instalacji LPG. Jednostka dobrze sie sprawuje na trasie, ma niezłą dynamikę i nie najgorszą kulturę pracy jednak przy prędkościach powyżej 120km/h silnik robi się głośny. Poza tym kierowcy chwalą sobie silnik za niską awaryjność i niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 7.0/10 |