Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik BMW 1.6 R4 o mocy 115KM z oznaczeniem N45B16 był produkowany w latach 2004-2007. Jednostka czterocylindrowa, wolnossąca, która była sprzedawana tylko w kilku krajach ze względu na niski podatek od pojemności. Ta odmiana silnika jest oparta na rozwiązaniach z wersji N46 jednak posiada tylko Vanos bez Valvotronica jak to ma miejsce przy N46.
Silnik charakteryzuje się dobra trwałością i niska awaryjnością osprzętu.Jednostka nie jest specjalnie polecana przez użytkowników ze względu na bardzo słabe osiągi co w przypadku marki BMW jest bardzo istotne.Jeżeli jednak ktoś poszukuje auta do jazdy na niewielkich odcinkach lub w mieście to jest to przyzwoity silnik.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (7.8) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 9.0/10 |
| Dynamika | 5.3/10 |