Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Chrysler 5.7 V8 16V HEMI to jednostka której początki produkcji sięgają lat 50-tych XX wieku. Przez ponad 20 lat koncern modyfikował ją stosując różna rozwiązania aż do wczesnych lat 70 -tych.Kolejna odmiana została wprowadzony w roku 2003 i miał szerokie zastosowanie w samochodach Chrysler, Dodge oraz Jeep. Konstrukcja widlasta,16 zaworowa, wykonana z żeliwa (blok) oraz z aluminium (głowica), zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Trzeba rozróżnić jakby dwie odmiany pierwsza z lat 2003-2006 oraz nowsze a zwłaszcza te po 2009 roku. Właśnie w odmianach z pierwszych lat produkcji problematyczny był układ rozrządu w którym często dochodziło do pęknięcia łańcucha co często skutkowało uszkodzeniem tłoków a niekiedy pęknięciem bloku !!!
W wersjach po 2006 roku ta wada fabryczna została poprawiona. Użytkownicy oraz serwisanci sygnalizują również problem z gromadzącym się nagarem w komorach spalania. W 2009 roku silnik przeszedł szereg modyfikacji między innymi wprowadzono zmienne fazy rozrządu VCT, elektroniczne sterowanie przepustnicą oraz system MDS(Multi-Displacement System). Ten ostatni system odpowiada z pracę cylindrów, podczas lekkiego obciążenia jednostki odłącza cztery z ośmiu cylindrów. Podsumowując silnik 5.7 Hemi trzeba jednoznacznie stwierdzić że jest on zdecydowanie zalecana na dłuższe trasy a niżeli do miasta gdzie spalanie jego jest dosyć wysokie. Natomiast na pochwałę zasługuję wysoką kulturę pracy oraz bardzo dobra dynamikę.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Chrysler 300C II 5.7 V8 HEMI 369KM (EZH)
Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI VCT 375KM (EZH)
Dodge Charger LD 5.7 V8 16V HEMI 375KM (EZH)
Dodge Challenger III 5.7 V8 16V HEMI VCT 377KM (EZH)
Dodge Durango III 5.7 V8 16V HEMI VCT 364KM (EZH)
Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 V8 16V HEMI VCT 352KM (EZH)
Chrysler 300C I 5.7 V8 HEMI 340KM (EZB)
Chrysler Aspen 5.7 V8 HEMI 340KM (EZB)
Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI 345KM (EZB)
Dodge Durango II 5.7 V8 16V HEMI 340KM (EZB/EZD)
Dodge Magnum LX 5.7 V8 16V HEMI R/T 345KM (EZB)
Dodge Ram III 5.7 V8 16V HEMI 349KM (EZB)
Jeep Commander 5.7 V8 16V HEMI 326KM (EZB)
Jeep Grand Cherokee WH 5.7 V8 16V HEMI 326KM (EZB)
Dodge Challenger III FL 5.7 V8 16V HEMI 381KM (EZC)
Dodge Ram IV 5.7 V8 16V HEMI 390KM (EZC)
Chrysler Aspen 5.7 V8 HEMI 381KM (EZD)
Dodge Ram IV FL 5.7 V8 16V HEMI 396KM (EZD)
| Średnia (głosów: 2) | (9.0) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |
Chrysler 300C II 5.7 V8 HEMI 369KM (EZH)
Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI VCT 375KM (EZH)
Dodge Charger LD 5.7 V8 16V HEMI 375KM (EZH)
Dodge Challenger III 5.7 V8 16V HEMI VCT 377KM (EZH)
Dodge Durango III 5.7 V8 16V HEMI VCT 364KM (EZH)
Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 V8 16V HEMI VCT 352KM (EZH)
Chrysler 300C I 5.7 V8 HEMI 340KM (EZB)
Chrysler Aspen 5.7 V8 HEMI 340KM (EZB)
Dodge Charger LX 5.7 V8 16V HEMI 345KM (EZB)
Dodge Durango II 5.7 V8 16V HEMI 340KM (EZB/EZD)
Dodge Magnum LX 5.7 V8 16V HEMI R/T 345KM (EZB)
Dodge Ram III 5.7 V8 16V HEMI 349KM (EZB)
Jeep Commander 5.7 V8 16V HEMI 326KM (EZB)
Jeep Grand Cherokee WH 5.7 V8 16V HEMI 326KM (EZB)
Dodge Challenger III FL 5.7 V8 16V HEMI 381KM (EZC)
Dodge Ram IV 5.7 V8 16V HEMI 390KM (EZC)
Chrysler Aspen 5.7 V8 HEMI 381KM (EZD)
Dodge Ram IV FL 5.7 V8 16V HEMI 396KM (EZD)