Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost mHEV OverBoost stosowana od 2023 roku w Fordzie Puma ST. Jest to najnowsza odmiana jednostki 1.0 EcoBoost o mocy 160KM i momencie obrotowym 200 Nm z możliwością podniesienia tych parametrów do odpowiednio 170KM i 248Nm przez zastosowanie funkcji Overboost. Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 16KM i akumulatorem o napięciu 48V. Jednostka współpracuje jedynie z dwu-sprzęgłową 7-biegową przekładnią Powershift.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc, którą generuje instalacja 48V wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6l/100km co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu, który jest magazynowany w 48-voltowym akumulatorze. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym silniku elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 160-170 KM
Moment obrotowy: 200-248 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V miękka (mHEV)
Moc systemu: 160-170 KM
Moment obr. systemu: 200-248 Nm
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |