Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 4.4 V8 32V CVVT 316KM B8444S był produkowany w latach 2005-2010 i zasilał modele Volvo S80 II oraz Volvo XC90 I. Silnik został opracowany i wyprodukowany w Japonii przez firmę Yamaha Motor Corporation. Jednostka wolnossąca, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica), wyposażona w podwójny system zmiennych faz rozrządu CVVT.
W opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i nie sprawiający większych problemów. Jednak ma swoje słabe punkty takie jak awarie uszczelki pod pokrywą zaworów oraz bardzo problematyczne łożysko wałka wyrównoważającego. Właśnie ta druga awaria może doprowadzić do poważnej usterki – nierównej pracy łańcucha co w konsekwencji doprowadza do wygięcia zaworów. Poza tym silnik jest bardzo dynamiczny z wysoką kultura pracy oraz świetnymi osiągami.
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik spełnia normy spalin Euro4
| Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 7.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |