Alfa Romeo
BMW Seria M
BMW Seria N
BMW Twin Power
Chevrolet / Daewoo
Chrysler
Fiat 0.9/1.0/1.1/1.2
Fiat 1.3/1.4/1.6
Fiat 1.8/2.0/2.4
Ford Zetec
Ford Duratec
Ford EcoBoost/Ti-VCT
i-DSI/i-VTEC
VTEC/Non-VTEC
Hyundai / Kia
Jaguar / Land Rover
MZR Serii Z/L
Serii B/F/K
SkyActiv-G/X
R3/R4/R6
V6/V8/V12
Mitsubishi
Nissan
Opel
PSA EW/ES
PSA TU/XU
PSA VTi/PureTech
Renault
Suzuki
Toyota
FSI
MPI
TSI
Volvo
Silnik Volvo 2.0 R5 20V CVVT Turbo 180KM B5204T8 występował w modelu Volvo S60 w latach 2013 – 2015. W porównaniu do poprzedniej odmiany B5204T5 został wyposażony w bezstopniową regulację faz rozrządu oraz plastikowy kolektor dolotowy. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys. km.
Do największych przypadłości tej jednostki można zaliczyć awarie przepustnicy – zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł). Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Co ważne rozrząd należy bezwzględnie wymieniać zgodnie z zaleceniami serwisu ponieważ zdarzają się zerwania paska.
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Silnik spełnia normy spalin Euro5
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |