Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 68KM AME/AQW/ATZ

14766
Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 68KM AME/AQW/ATZ

Silniki VAG SPI / Skoda OHV są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Skoda 1.4i 8V OHV MPI 68KM AME/AQW/ATZ wszedł do produkcji w 2000 roku i zasilał model Skoda Fabia I.



Silnik OHV został skonstruowany przez firmę Skoda i wprowadzony do produkcji w 1964 roku. Przez lata był stosowany w wielu modelach oraz bardzo szeroko modyfikowany. W 1987 roku silnik przeszedł największą modyfikację, która pozwoliła na spełnienie pierwszych norm spalin. Jednostka otrzymała nową 8-zaworową głowicę, która umożliwiła pracę silnika na benzynie bezołowiowej.


W 1993 roku otrzymał katalizator oraz wtrysk jednopunktowy natomiast w 1996 roku po kolejnej modyfikacji wprowadzono wtrysk wielopunktowy, większy wałek rozrządu i większe zawory co pozwoliło spełnić normy spalin Euro2. Kolejna faza modernizacja przyszła w 1999 roku –  silnik został wzmocniony, otrzymał większy wał korbowy, zmodernizowano też układ smarowania i wprowadzono popychacze hydrauliczne. Najważniejszą kwestią było wprowadzenie nowszego układu wtryskowego wykorzystującego dwie sondy lambda oraz przepustnicy typu Drive-by-wire. Te wszystkie modyfikacje pozwoliły do końca produkcji w 2003 roku spełnić wygórowane normy spalin Euro 4.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części

Wady

  • słaba dynamika
  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (5.8)
Trwałość 5.7/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 4.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

15.09.2020 skoda fabia
(5.0)
Opinia: Poszła mi uszczelka pod głowicą albo blok pękł bo olej do płynu chłodniczego się dostaje. Od niedawna immobilizer blokuje silnik. Cewka się rozłącza. To wszystko przy przebiegu 180 000km realnego, 12 lat w rodzinie.
  • 4.0/10
  • 7.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 68
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
07.11.2019 Fabia I 1.4 MPi
(6.3)
Opinia: PLUSY: Części dostępne za niewielkie pieniądze, łatwe naprawy, niektóre nawet do wykonania samodzielnego. Dobrze współpracuje z LPG bez wpływu na trwałość silnika. Duża trwałość silnika, który jest głupoto-odporny. MINUSY: psujące się wspomaganie układu kierowniczego (pompa); dość duże spalanie, słaba dynamika, uszczelka pod głowicą.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 68/AME
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 330000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
16.03.2018 FABIA
(6.0)
Opinia: Ten silnik nie był montowany w autach vw i seat !!!. JEDYNIE w fabiach z początku produkcji. Jest to stara konstrukcja skody. Rozrząd OHV z wałkiem w bloku silnika. Volkswagen zmienił osprzęt w stosunku do wersji z favoritki. Obniżył moc i zwiększył moment obrotowy. Miałem
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 68ps
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam